Step by step - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Marije Siegerist - WaarBenJij.nu Step by step - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Marije Siegerist - WaarBenJij.nu

Step by step

Blijf op de hoogte en volg Marije

25 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Paarl

Wat een geweldig weekend heb ik achter de rug. Heerlijk! Vrijdagavond zijn Kyra, Mirthe, Romy (Duitse volunteer) en ik naar Capetown gegaan om daar een weekendje te verblijven. Wij zijn hier natuurlijk om hard te werken, maar genieten en ontspanning hoort er zeker ook bij! Wij hebben een hostel geboekt in Longstreet, wat een bekende straat is in Capetown. Wij lagen met zijn vieren op een kamer voor tien personen. Ik ben hier normaal echt niet van en wil graag mijn eigen plekje, waar ik mijn eigen spulletjes uit kan stallen en niet alles steeds achter slot en grendel hoef te doen. Gelukkig verzekerde de receptieman ons ervan dat hij andere eventuele gasten in andere kamers zou plaatsen, zodat wij het rijk voor ons alleen hadden. Hij heeft zich gelukkig aan deze afspraak gehouden! Zaterdagochtend stond de wekker om 5.45 uur. Te vroeg voor mij en zeker in het weekend, maar allemaal voor een goed doel; namelijk de beklimming van de Table Mountain. Om 8.15 uur begonnen wij aan de klim naar de top en 2.5 uur later stond ik eindelijk bovenop de Table Mountain. Man o man wat was dit een zware beklimming en wat zat ik er doorheen op het laatste stuk. Stap voor stap ben ik op de top gekomen en het fantastische uitzicht maakte alles goed. Ik was meteen vergeten hoe zwaar ik het had gehad. Wat was dit ontzettend gaaf zeg! Ik ben erg trots op ons dat wij dit gedaan hebben en ik kan nu mooi vertellen dat ik on top of the mountain stond. Terug natuurlijk met de kabellift, want ik was kapot. Binnen 5 minuten stonden wij weer op de grond en zijn wij naar het strand vertrokken. Die bruine armen met die witte buik kan natuurlijk echt niet! Wij zijn naar Camps Bay gegaan en hebben heerlijk op het strand gelegen. Het water was echt veel te koud om in te zwemmen, dus gaan wij de volgende keer op zoek naar een plek waar wij wel kunnen zwemmen. Vervolgens heb ik genoten van een warme douche in het hostel. Ik heb wel vijf keer gedoucht in 2.5 dag! Hierna hebben wij een hapje gegeten bij Mama Africa. Dit is een bekend restaurant in Longstreet en eigenlijk moet je hier altijd reserveren. Gelukkig was er voor ons nog een plekje aan de bar. Er werd livemuziek gespeeld, gezongen, gedanst, gedronken en gegeten. Een heerlijke avond! Op zondag zijn wij op de rode bus gestapt, waarmee je een sightseeing door Capetown kon doen. Het was makkelijk voor ons om vervoerd te worden, omdat wij zelf geen vervoer hadden en nu overal konden in- en uitstappen waar wij wilden. In de avond weer een hapje gegeten en toen terug naar Mbekweni. Ook dit was nog een ervaring! Een begeleider kwam ons helemaal ophalen in een auto, wat ontzettend lief was. Dit was een auto voor twee personen, met een open laadbak. Je raadt het al! Wij met zijn vieren in die open laadbak met 120 km/u over de snelweg. Gelukkig had hij een deken en vier jasjes meegenomen en lagen wij comfortabel op een matras. Het was ontzettend mooi om Capetown helemaal verlicht te zien en het steeds kleiner te zien worden. Een goede afsluiting van ons leuke weekend!

Step by step, zoals de titel zegt, geldt niet alleen voor het beklimmen van de Table Mountain. Stapje voor stapje wordt alles steeds meer een routine hier en gaat alles steeds beter. Mijn timetable klopt eindelijk, alhoewel ik vandaag zeven klassen achter elkaar had en hier erg moe van ben. De leerlingen beginnen steeds meer te begrijpen van fairplay en van teamwork. Mijn begeleider heeft gezegd dat hij van alle volunteers die er ooit geweest zijn ons de beste vindt en ons het hardst vindt werken. Een compliment waar ik trots op ben en die ik zeker in mijn zak mag steken, alhoewel ik mij wel afvraag wat die andere volunteers dan allemaal (niet) gedaan hebben. Sommige klassen zijn echt schatten en sommige klassen echt terror. Dit is natuurlijk in Nederland ook wel, maar hier heb je wel even wat meer leerlingen in de klas. Dit kost vaak ontzettend veel energie, maar als ik stap voor stap blijf werken, kom ik er wel!

Terwijl de meeste van jullie nu genieten van een voorjaarsvakantie, heb ik deze niet. Kyra, Mirthe en ik hebben daarom ook besloten om er in maart een week tussenuit te gaan. Wij wilden naar het Kurgerpark gaan. Dit is ontzettend veel geregel, omdat het een heel eind weg ligt en het kost ook veel. Nu hebben wij een park gevonden op twee uur afstand van Capetown. Hier zie je dezelfde dieren en alles wordt voor ons geregeld, zelfs het vervoer. Het scheelt een hoop gedoe en geld en wij hebben dit dan ook meteen geboekt. Als je toch dezelfde dieren ziet, waarom ook niet..!
Wij zullen hier twee dagen verblijven en de rest van de vrije dagen zullen wij een hotel in Capetown boeken. Ik kijk hier enorm naar uit en wil heel graag de Big 5 zien. Stap voor stap doe ik hier de dingen die ik graag wil doen en daar geniet ik van!

In mijn hostfamily is het nog steeds prima. Ik ben overdag vaak de hele dag weg, dus zie hen in de avond. Mijn hostmother vindt mij a very sweet, sporty and hardworking girl. Goed om te horen! Zij denkt dat ik een hele goede eindbeoordeling ga krijgen, maar dat duurt nog wel eventjes ;)

Er staat nog veel op het programma, terwijl de tijd ontzettend snel gaat. Ik houd jullie op de hoogte van alles.

Veel liefs,
Marije

  • 25 Februari 2014 - 20:48

    Aniek En Jur:

    Super leuk weer om te lezen lieve Mar! Wat klinkt het allemaal gaaf! Geniet van alles om je heen pop, dit is once in a life time!

    Dikke kus van ons

  • 25 Februari 2014 - 21:58

    Annette:

    Anderhalve maand uit Haarlem weg and there ain't no mountain high enough ;-). Top. XXA

  • 25 Februari 2014 - 22:43

    Mellie:

    Heerlijk om weer te lezen! Leuk om je hostmother te zien! En het weekend in Kaapstad heb je ook zeker verdiend. Een weekje voorjaarsvakantie in Nederland is daar niks bij joh.
    PS: You've got mail!
    Liefs

  • 25 Februari 2014 - 22:55

    Louise:

    Je bent n echte globetrotter!! Fantastisch boven op de berg!!! Machtige ervaringen marije. Kus

  • 25 Februari 2014 - 22:55

    Louise:

    Je bent n echte globetrotter!! Fantastisch boven op de berg!!! Machtige ervaringen marije. Kus

  • 25 Februari 2014 - 22:55

    Louise:

    Je bent n echte globetrotter!! Fantastisch boven op de berg!!! Machtige ervaringen marije. Kus

  • 26 Februari 2014 - 06:51

    Kyraaa:

    ik mis alleen mijn lekkere garnalen restaurant marr dst kan niet he:p hahah leukk om te lezen! op naar nog veeel meer avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paarl

Zuid-Afrika

Stage in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2014

Change

12 Mei 2014

Nieuwe dingen

15 April 2014

Surprise

18 Maart 2014

Impressed

25 Februari 2014

Step by step
Marije

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 8734

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: