Surprise - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Marije Siegerist - WaarBenJij.nu Surprise - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Marije Siegerist - WaarBenJij.nu

Surprise

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 April 2014 | Zuid-Afrika, Paarl

Toen ik zaterdagmiddag even Mbekweni was ontvlucht en aan een heerlijk wijntje zat in het zonnetje, werd ik opeens gebeld door mijn tante. ‘Marije! Ik ben in Kaapstad voor mijn werk en wil je morgen ontmoeten.’ Dit kwam als een grote verrassing en verbaasd dat ik was! Na drie maanden gewoon weer even iemand in levende lijven zien van thuis vond ik geweldig. Zondagochtend was het zover. Ik zou bij het sportcentre hier in Mbekweni opgehaald worden door mijn tante in een cabrio. Wat was het leuk om haar te zien zeg! We liepen naar de auto toe en daar stonden ze dan. Uit het niets stonden daar ineens mijn ouders!! Mijn ouders in Zuid-Afrika in Mbekweni met mijn tante, gewoon bij mij. Ik kon het totaal niet geloven. Het heeft wel een aantal dagen geduurd, voordat het doordrong, maar wat een geweldig lieve en leuke surprise was dat zeg! Zo onverwacht! Ik heb niet eens doorgehad dat er geen cabrio stond, zo verbaasd was ik. Zij wisten dat ik de hele week moest werken, maar zij hadden zelf ook een druk programma. Als je toch in Zuid-Afrika bent, moet je natuurlijk wel alles bezichtigen. Als je er maar één weekje bent, dan heb je het erg druk. Een aantal avonden heerlijk uiteten geweest, ook met Kyra en Mirthe. Dit was onder andere bij een winefarm, waar wij een adembenemend uitzicht hadden. Donderdag en vrijdag had ik vrij genomen van mijn werk hier, zodat ik mee op pad kon gaan met de auto. Twee erg mooie tochten langs de kust gemaakt, waar wij veel prachtige plaatsen hebben gezien. Wij hebben pinguïns in het wild gezien en wij hebben op het bijna zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika gestaan, Kaap de Goede Hoop (Cape of Good Hope). Niet te beschrijven hoe mooi dit is! Ik heb één nachtje in hun guesthouse mogen verblijven, waar ik mij geen beter ontbijt kon wensen. De week vloog voorbij en op zaterdag vertrokken zij weer naar huis. Een geweldige week heb ik gehad en wat mag ik mij gelukkig prijzen met een verrassing als deze!

Na mijn vorige blog is er alweer veel gebeurd. Ik ben hier inmiddels drie maanden en de tijd vliegt voorbij. Het lesgeven gaat zijn gangetje en alles eromheen ook. Elke dag als ik in mijn straat terug loop naar huis, komen er kleine kinderen aangerend, die allemaal mijn naam roepen en een high five willen. Ik hoor echt bij mijn hostfamily, want ik werd al een Mtyole genoemd (hun achternaam). Ik besef wel steeds meer dat dit het echt is voor de mensen hier in deze community. Dit is wat zij hebben en de meeste van hen hebben vrijwel niets om naar uit te kijken. Te treurig voor woorden eigenlijk. Daarentegen mag ik in mijn handen knijpen met wat ik heb in Nederland.

In de weekenden knijpen wij er nog steeds maar al te graag tussenuit. De afgelopen twee weekenden ben ik toevallig thuis gebleven en toen had ik alweer een dronken man in mijn huis, die met mij wilde trouwen. Gelukkig was hij nog wel grappig! In de weekenden daarvoor zijn wij weggeweest. Zo hebben wij een zangeres bezocht in Kirstenbosch. Haar naam is Lira en zij is erg bekend in Zuid-Afrika. Het concert vond plaats in de botanical gardens in Kirstenbosch, wat aan de voet van de Table Mountain ligt. Een ontzettend mooie plek en wat was het er druk. Genoten van dit uitstapje. Ook gaan wij veel dagjes weg naar verschillende plaatsen, waar wij vooral genieten van een wijntje in het zonnetje en veel fruit.

Er is mij gezegd dat het in april een stuk kouder zou worden, en daar was mijn koffer natuurlijk niet op ingepakt. Ik heb maar één sportvest meegenomen. Stom natuurlijk! Gelukkig is het nog erg warm en verbaast het de mensen hier zelfs. Ik loop daarom nog lekker in mijn korte broek en geniet van de zon, terwijl sommige mensen al in fleece vesten voorbij komen lopen. Overigens wel een nieuw vest gekocht, want je weet het maar nooit en één vest is toch echt te weinig voor mij! Duimen dat het nog lang mooi blijft.

Aankomend weekend is het een lang paasweekend, waarin wij de hort op gaan. Die week daarop is het een schoolvakantie, waarin Mirthe haar ouders langskomen. Het klinkt nu alsof het één groot feest is, maar geloof me er wordt hier zeker ook heel heel heel hard gewerkt.

Liefs, Marije

  • 15 April 2014 - 18:24

    Melissa:

    Wat heerlijk voor je! Ik zat al te wachten op een blog van je! Door het fantastische bezoek heb je vast nieuwe energie gekregen om door te gaan en vooral om volop te genieten. Wat gaat de tijd snel. Super dat je tussen het harde werken ook er lekker tussenuit gaat. Dat verdienen jullie wel! Hopelijk blijft het zonnetje schijnen voor je. En ach, anders heb jij je mooiste accessoire waardoor het zonnetje vanzelf gaat schijnen ;).

    Geniet van het lange paasweekend. Bye Marije Mtyole ♡

  • 15 April 2014 - 18:36

    Iris:

    Jaaa, Marrie! Weer een nieuw reisverslag! De tijd vliegt, maar denk veel aan je! Zo'n geweldige verassing met je ouders! Nog even en het is Paasweekend, veel plezier harde Afrikaanse werker! Geniet! Veel liefs, xxx

  • 23 April 2014 - 15:23

    Louise:

    Hi Mariahh, ik heb genoten in het Afrikaanse. Ik vind je zo n stoere vrouw, zoals jij daar rond loopt alsof je er al jaren woont, en voor niets draai je je hand om. Vond het ook leuk om Kyra en Mirthe te ontmoeten. Geniet nog lekker van je vakanties. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paarl

Zuid-Afrika

Stage in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2014

Change

12 Mei 2014

Nieuwe dingen

15 April 2014

Surprise

18 Maart 2014

Impressed

25 Februari 2014

Step by step
Marije

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 8729

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: