Nieuwe dingen - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Marije Siegerist - WaarBenJij.nu Nieuwe dingen - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Marije Siegerist - WaarBenJij.nu

Nieuwe dingen

Blijf op de hoogte en volg Marije

12 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Paarl

Mijn laatste verslag is alweer te lang geleden. Er is alweer zoveel moois, bijzonders en geks gebeurd. Te veel om op te noemen, maar gelukkig zijn daar de foto’s. Al meer dan 4000 die een mooi verhaal na kunnen vertellen. De tijd gaat ontzettend snel. Over iets meer dan drie weken ben ik alweer in Holland en ik fantaseer nu al over alles wat ik daar ga doen! Heerlijk weer genieten van mijn eigen douche, want die is hier dus nog steeds niet, maar daar ging ik ook al niet meer vanuit!

Mijn vorige blog eindige met het uitzicht op een lang paasweekend. In dit weekend hebben wij een auto kunnen huren. Wat was het heerlijk zeg om even je eigen vervoer te hebben, te gaan en te staan waar je wilt en nergens van afhankelijk te zijn. Het links rijden ging ons erg goed af en wij keken er niet eens meer van op. Dat gaat nog wat worden als ik weer in Nederland ga rijden.. Wij hebben prachtige plaatsen gezien die wij nog niet eerder bezocht hadden, en hebben onze kennis over Afrika weer aan kunnen vullen.

Na dit weekend weer een aantal dagen gewerkt. De leerlingen blijven mij nog steeds om de minuut begroeten, dus ik hoor wel 200 keer Moeriah op een dag. Zullen ze me vast niet snel vergeten;) Na het lange paasweekend kwam er al heel snel de meivakantie. Een heerlijk vooruitzicht, en vooral voor Mirthe. Haar ouders kwamen precies op dag 100 aan. Voor één week hadden zij een extra dochter erbij, want gelukkig mocht ik met hen mee. Kyra ging met haar zus op pad die ook langskwam en alleen in Mbekweni meer dan een hele week, is toch iets te veel van het goede. Ook was een vriendin van Mirthe gekomen, dus wij gingen met zijn vijfen op pad. Een heerlijk week waarin wij een deel van de Garden Route hebben gedaan, een prachtige route langs de kust. In deze week heb ik mijn nummer 1 van mijn to do list afgestreept, namelijk shark cage diving. Om 8 uur ’s ochtends op een boot, een uur in het water gewacht voordat de eerste haai kwam, maar dit was het allemaal waard. Wat was dit gaaf zeg! Onder water was ik echt een zeekoe, want ik wist gewoon niet waar ik kijken moest. Dat beest was zooo snel! Maar het water was ook wel een beetje troebel die dag, dus daar zal het vast aan gelegen hebben. Vanaf de boot wel goed uitzicht op de haaien. Het was toch wel een klein beetje spannend, maar wat ben ik blij dat ik dit weer mag toevoegen aan mijn lijstje! Vervolgens heb ik een paar dagen later ook nog op een ostrich (struisvogel) gereden. Ik was hier eigenlijk banger dan bij de haaien, want je weet het nooit met die beesten. Ik zat op zijn rug en dat beest schoot er vandoor. Gelukkig rende er wel een begeleider mee, die mij tegenhield. Wat hebben wij gelachen zeg! Ik heb de adventure route door grotten gedaan, waarbij wij door gaten van 27 cm hebben gekropen, een prachtige waterval gezien en de week afgesloten in Kaapstad. Kortom een drukke week, waarin wij ontzettend veel nieuwe dingen gezien en gedaan hebben en ik ben erg dankbaar dat ik mee mocht! Ik had het niet willen missen.

Nu is de schoolweek weer begonnen, waarbij ik vandaag basketbal geïntroduceerd heb. De leerlingen kenden de sport nog niet, dus het is basketbal a la mariah geworden. Een beetje aangepast;) Nog twaalf lesdagen en twee toernooien te gaan. Ik hoor nu al dat de school mij gaat missen en zij hebben zelfs al gevraagd of ik er kom werken. Dat gaat dus even niet gebeuren, maar ik kom vast nog wel eens terug.

Mijn kleine zusje (Basa) mist mij elke keer als ik weg ben en kan niet slapen, dus ik ben haar nu al aan het voorbereiden dat ik straks echt niet meer terug kom. Iedereen zegt dat zij mij gaan missen en dat is erg lief om te horen. Voor nu zitten zij nog drie weken met mij opgescheept ;) Na een werkdag geniet ik van mijn bord met rijst, want ik heb dan toch echt wel honger. Tussendoortjes kennen zij hier nog niet en als ik het niet zelf koop, leef ik op drie maaltijdjes per dag. Ik heb al veel verschillende dingen gegeten, zoals struisvogel, krokodil, kippenlever, kippenvoet etc, maar echte Hollandse spruitjes hoef ik nog steeds niet.

Het is hier nu winter, althans.. ik loop zo nu en dan nog in een korte broek. De mensen lopen hier al een maand in fleecetruien, wat niet echt nodig is. ’s Avonds is het wel enorm koud en ik slaap dan ook onder vier dekens. Als het juni is, barst het hier los qua regen, maar dan ben ik allang vertrokken.

Tot snel komt nu wel heel dichtbij!

Dikke Kus
Marije

  • 12 Mei 2014 - 20:07

    Malou:

    Jaaa leuk verhaal! Wat gaat het dan ineens snel he, drie weken is ineens niets meer vergeleken met hoe lang je daar al zit.. Leuke en spannende dingen heb je gedaan zeg, te stoer. Ze zullen je zeker missen daar, maar er zijn heel wat vriendinnen hier die je ook missen en we verheugen ons erop dat je weer in Nederland bent! Lieve Mar, zet 'm nog even op daar! Over drie weken heb ik geen bezoeker meer uit Afrika op mijn blog (dat kan ik zien in mijn statistieken, uit welke landen ze allemaal komen. En bijna elke dag heb ik er één uit Zuid-Afrika, hihi), haha jammer!! Dikke kus xxx

  • 12 Mei 2014 - 20:12

    Melissa:

    Moeriaaaah. Moooi verhaal weer! Come backkk. Wel erg sneu voor Basa. Binnenkort maar weer eens skypen met Basa ;). Ik heb net weer heel lonely gekickfund, ben gesloopt, mis je aanmoediging. Tot over 23 nachtjes!
    &7 juni staat goed genoteeeerd!

  • 12 Mei 2014 - 20:13

    Melissa:

    You can do it girl! Nog even goed volhouden en laat nog even zien wat voor goede leerkracht je bent. Dikke kus Mellie

  • 12 Mei 2014 - 20:40

    Katinka:

    Hahaha "dat gaat dus even niet gebeuren" jij bent zeker de leukste daar! Leuk verhaal weer moeriah :) echt gaaf wat jij allemaal doet!!! Tot bijna!! Dikke kus

  • 14 Mei 2014 - 11:03

    Julia:

    Moeriah, wat een coole dingen heb je gedaan. Die ostrich was echt heel grappig om te zien! Nog een paar weekjes en dan ben je weer hier! Wat zal dat fijn zijn en wat zullen ze je daar missen juf Moeriah! Maar wij zijn heeeeel blij als je weer in Holland bent. Succes nog even daar en tot 7 juni, dikke kus!

  • 14 Mei 2014 - 11:19

    Nicole:

    Wat was het leuk om er een dochter bij te hebben, al was het maar voor een week! Prachtig om te zien hoe jij elke keer weer genoot van je warme douche, behalve in dat 'hotel' waar je hem niet kon ophangen... :))
    Ook het lekkere eten, dat steeds op de foto gezet moest worden, zodat je in Mbkwenie nog even kan nagenieten...
    Prachtig ook om even bij je gastgezin te zijn en met eigen ogen te zien hoe jij je al die maanden gered hebt in je teiltje, maar het meest geweldige was om jullie aan het werk te zien. Grote klassen, maar het lukt om ze allemaal in beweging te krijgen en ze hebben de grootste pret. Wat zullen ze jullie missen!
    Sterkte met de afronding de komende weken en ik verheug me er op jullie op 5 juni op Schiphol weer te begroeten!
    Nicole van Diest

  • 14 Mei 2014 - 11:19

    Nicole:

    Wat was het leuk om er een dochter bij te hebben, al was het maar voor een week! Prachtig om te zien hoe jij elke keer weer genoot van je warme douche, behalve in dat 'hotel' waar je hem niet kon ophangen... :))
    Ook het lekkere eten, dat steeds op de foto gezet moest worden, zodat je in Mbkwenie nog even kan nagenieten...
    Prachtig ook om even bij je gastgezin te zijn en met eigen ogen te zien hoe jij je al die maanden gered hebt in je teiltje, maar het meest geweldige was om jullie aan het werk te zien. Grote klassen, maar het lukt om ze allemaal in beweging te krijgen en ze hebben de grootste pret. Wat zullen ze jullie missen!
    Sterkte met de afronding de komende weken en ik verheug me er op jullie op 5 juni op Schiphol weer te begroeten!
    Nicole van Diest

  • 14 Mei 2014 - 11:19

    Nicole:

    Wat was het leuk om er een dochter bij te hebben, al was het maar voor een week! Prachtig om te zien hoe jij elke keer weer genoot van je warme douche, behalve in dat 'hotel' waar je hem niet kon ophangen... :))
    Ook het lekkere eten, dat steeds op de foto gezet moest worden, zodat je in Mbkwenie nog even kan nagenieten...
    Prachtig ook om even bij je gastgezin te zijn en met eigen ogen te zien hoe jij je al die maanden gered hebt in je teiltje, maar het meest geweldige was om jullie aan het werk te zien. Grote klassen, maar het lukt om ze allemaal in beweging te krijgen en ze hebben de grootste pret. Wat zullen ze jullie missen!
    Sterkte met de afronding de komende weken en ik verheug me er op jullie op 5 juni op Schiphol weer te begroeten!
    Nicole van Diest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paarl

Zuid-Afrika

Stage in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2014

Change

12 Mei 2014

Nieuwe dingen

15 April 2014

Surprise

18 Maart 2014

Impressed

25 Februari 2014

Step by step
Marije

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 8742

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 04 Juni 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: